poniedziałek, 19 listopada 2012

Pierniczki tradycyjne

Składniki:
500 g mąki pszennej
200 g cukru pudru
200 g miodu płynnego
125 g masła - roztopione
1 jajo
10 g sody oczyszczanej
2-3 łyżki stołowe przyprawy do piernika


Wykonanie:
Mąkę przesypać do miski, dodać sodę i wymieszać. Zrobić w mące dziurę i wlać miód, jajko i masło. Dodać cukier puder i przyprawę do piernika. Zagniatać do uzyskania jednolitego ciasta. Odstawić na ok. godzinę do lodówki. Potem podzielić ciasto na części i wałkować na dość cienkie plastry. Uwaga, może przylegać do stolnicy, więc nie należy za mocno przyciskać wałek. Z placków wykrawać pierniczki o dowolnym kształcie. Piec w piekarniku nagrzanym do 175 stopni na złoty kolor. Ja zrobiłam dość cienkie pierniczki i piekło się u mnie ok. 3-4 minut. Nie można dopuścić do przypalenia, bo będą gorzkie. Przekładać do pojemników do przechowywania, nie podjadać do Świąt ;) (Ale są tak chrupiące i dobre, że ciężko się powstrzymać).

Przepis pochodzi oryginalnie z Kuchni Polskiej. Jeżeli nie mamy miodu płynnego, to można w garnuszku ropuścić ten skrystalizowany, razem z masłem i przyprawą do piernika.

1 komentarz:

  1. Smaczne i to nawet bardzo...pierwsze w moim życiu pierniczki i nie wiedziałam że tak wyrosną :)
    pierwsza tura się posklejała ze sobą bo za "ciasno" je poukładałam na blasze :)

    OdpowiedzUsuń